Upgrade CAPTURE 2023 Solo do CAPTURE 2023 Symphony
Opis towaru
Ulepsz swój Capture Solo do Capture Symphony w dowolnym momencie.
Jeśli chcesz zaktualizować swój program, musisz najpierw posiadać Capture Solo
Licencja Capture Symphony
Linie: Bez Limitu
Lokalne wideo: Bez Limitu
Przesyłanie strumieniowe wideo: Bez Limitu
Źródła lasera: Bez Limitu
Co nowego w Capture 2023?
W Capture 2023 wprowadziliśmy nowe funkcje, ale także przeprojektowaliśmy istniejące, aby były mniej zależne od systemu operacyjnego, dając większą kontrolę aplikacji i użytkownikowi, zwiększając dokładność, przewidywalność i szybkość.
Obecnie możliwe jest eksportowanie wszystkich wykresów i raportów jednym kliknięciem, bezpośrednio do pliku PDF, bez konieczności instalowania drukarki. Rozmieszczenie wstawek, krawędzie i marginesy wykresów można skonfigurować z wyprzedzeniem, aby uzyskać gwarantowany efekt końcowy. Przenieśliśmy się również na nasz własny selektor kolorów zarówno dla systemu Windows, jak i macOS, a także poprawiliśmy wszystkie okna dialogowe i listy właściwości w zakładce projektowania. Dzięki edytorowi skrótów klawiaturowych możesz skonfigurować wszystkie skróty, aby dopasować je do swojego stylu pracy. Aplikacja wykorzystuje procesory wielordzeniowe przy otwieraniu, importowaniu i zapisywaniu projektów, co przyspiesza proces.
W przypadku renderingu przeszliśmy na precyzyjne timery w Windowsie i zoptymalizowaliśmy obsługę stanów na Macu. Jakość cieni została drastycznie poprawiona i wprowadziliśmy tła HDRI. Wizualizacja rur pikselowych jest bardziej realistyczna, wraz z wieloma flagami mrozu, migawkami kadrowania z wykrywaniem kolizji i innymi usprawnieniami dotyczącymi oprzyrządowania.
Wreszcie, serwer OSC umożliwia kontrolę kamer i innych właściwości widoku, a sACN obsługuje odkrywanie linii i wybieranie określonego zakresu wsród 512 linii.
Projekt
Interfejs użytkownika
Edytor skrótów klawiaturowych. Modyfikacja skrótów klawiaturowych dla poleceń w opcjach. Przydzielono również kilka nowych skrótów klawiaturowych dla typowych operacji.
Nowe menu Navigate. Zapewnia ulepszoną nawigację klawiaturową do okien i zakładek.
Próbnik kolorów. Selektor kolorów RGB/HSV z wbudowaną paletą, który wcześniej był używany tylko na Macu, jest teraz używany również na Windowsie - z dodatkową możliwością przechowywania do 12 niestandardowych kolorów, które są zapisywane w projekcie.
Rozdzielczości tekstur. Załaduj dowolne obrazy o wysokiej rozdzielczości dla projektów, gobosów, wykresów lub materiałów. Silnik renderujący zmniejsza wewnętrznie rozdzielczość obrazu, jeśli jest to konieczne i zgodne z ograniczeniami karty graficznej.
Nowa edycja właściwości. Nowa implementacja listy właściwości.
Wyjście z pełnego ekranu na Macu podczas importowania modeli. Na komputerach Mac, jeśli główne okno jest w trybie pełnoekranowym, gdy otwiera się okno Importuj model, główne okno jest najpierw wyłączane z trybu pełnoekranowego, aby ułatwić przeciąganie i upuszczanie.
Wyłączenie wizualizacji HDR. Została dodana opcja wyłączająca użycie HDR. Dobre do testów, zobaczenia na ekranie tego, co wyrenderowałbyś w SDR i oszczędzania baterii w laptopach.
Oferowanie "nie pytaj ponownie" w ostrzeżeniu o ustawieniach TDR. Okno dialogowe ostrzegające użytkownika o zmianie ustawień TDR posiada teraz opcję "Nie pokazuj tego ostrzeżenia ponownie", aby zapobiec jego powtarzaniu. Ustawienia można nadal zmieniać w opcjach, tak jak dotychczas.
Wybór i grupy
Usprawnienia w wybieraniu według typu fixtury. Polecenie obejmuje teraz również panele (jako że sortowane są one w zakładce fixtury w bibliotece), a także poprawnie obsługuje generyczne fixtury o zmienionych przez użytkownika nazwach (poprzez wybranie fixtury tej samej marki i nazwy).
Wybierz według lokalizacji. Polecenie "Wybierz według położenia fixtury" zostało zmienione na polecenie "Wybierz według położenia", które działa na wszystkich obiektach z właściwością położenia.
Modyfikator klawiatury pozwalający na wybranie niezaznaczalnych obiektów . Klawisz Tab może być przytrzymany podczas zaznaczania, aby wybrać obiekty w niezaznaczalnych warstwach.
Grupowanie obiektów wchodzących w skład scen. Gdy obiekty wchodzące w skład scen są grupowane, nowa grupa jest również włączana do scen i dziedziczy informacje o położeniu po zgrupowanych obiektach.
Lokalizacja grupy. Grupy mają teraz także właściwość lokalizacji i świadomość lokalizacji.
Interoperacyjność
Import trybu Highlight Fixture. Podczas importu urządzeń z MVR, CSV/TSV lub przez CITP, mapowanie urządzeń jest wykonywane dla kombinacji urządzenie + tryb i pozwala na wybór pożądanych trybów urządzeń podczas importu.
Import trybu oprzyrządowania MVR. Jeśli pliki GDTF są obecne w importowanych plikach MVR, wtedy nazwa trybu i informacja o liczbie kanałów DMX jest odczytywana z GDTF w celu zachowania prawidłowych trybów osprzętu.
Import i eksport MVR. Capture i GDTF używają różnych konwencji dla współrzędnych urządzenia. Jest to teraz kompensowane podczas importu i eksportu.
Opcje importu modelu. Opcje importu modelu są teraz zapamiętywane i zapisywane w pliku projektu.
Wybór filtra w oknie importu modelu. Okno importu modelu ma teraz rozwijane menu, które pozwala wybrać filtr podczas importu z innego projektu Capture.
Importowanie ścieżek modelu. Linie są teraz tworzone w razie potrzeby dla ścieżek urządzeń, jeśli brakuje ich podczas importu modelu.
Dodano opcję lini sACN. Opcja konfiguracji zakresu uniwersów, do 512 w sumie. Domyślny zakres został zaktualizowany do 1...16 z 64. Nowa opcja, aby włączyć wykrywanie linii.
Compulite VC. Teraz możliwe jest skonfigurowanie do 64 linii Compulite VC w opcjach.
Wyłączenie łącza konsoli . Automatyczne połączenie konsoli może być wyłączone w opcjach.
Ulepszenia
Ulepszenia dialogów. Kilka często używanych okien dialogowych zostało przeprojektowanych w celu poprawy nawigacji za pomocą klawiatury.
Poprawiona wydajność otwierania i importowania modeli. Otwieranie plików projektów jest szybsze dzięki lepszemu wykorzystaniu wielu rdzeni podczas przygotowywania danych dla GPU.
Poprawiona wydajność zapisywania. Zapisywanie plików projektów jest teraz znacznie szybsze, ponieważ kompresja jest wielowątkowa.
Kapitalizacja w edytorze tłumaczeń. Edytor tłumaczeń próbuje teraz wykryć błędy w kapitalizacji. Działa to tylko dla alfabetu łacińskiego, cyrylicy i greki.
Dokumentacja
Raporty
Eksport raportów do pliku PDF. Raporty mogą być teraz eksportowane bezpośrednio do pliku PDF. Wiele raportów może być eksportowanych do tego samego pliku PDF. Podgląd raportu pokazuje teraz rzeczywisty układ papieru. Ten sam układ strony jest teraz używany zarówno dla raportów, jak i wykresów. Nowe wykresy mogą być teraz tworzone, nawet jeśli nie ma drukarki lub nie jest ona zainstalowana. (Ani wykresy, ani raporty nie mogą być drukowane bezpośrednio na drukarce - dostępny jest tylko eksport do PDF).
Eksport dokumentacji. To nowe polecenie w menu Plik umożliwia eksportowanie zarówno raportów, jak i wykresów do jednego pliku PDF.
Pozycje raportów o osprzęcie. Pozycje raportów mogą być teraz ustawione tak, aby były wymienione w tabelach mocowań dla raportów. Mogą być również patchowane, a liczba używanych kanałów DMX jest dostępna jako właściwość.
Jednostki eksportu danych fixtury CSV. Jest teraz możliwe wybranie pomiędzy metrami i calami dla współrzędnych urządzeń w eksporcie danych CSV urządzeń. Współrzędne urządzeń nie są już eksportowane w mieszanych jednostkach.
Wykresy
Podkłady wykresów. Wykres może być teraz zawarta w innej działce jako podkład. Ułatwia to ponowne użycie takich rzeczy jak nagłówki działek pomiędzy wykresami.
Porządkowanie symboli kluczy wykresów . Okno dialogowe konfiguracji zostało przeprojektowane i umożliwia teraz ręczną zmianę kolejności symboli wykresów za pomocą przeciągania i upuszczania.
Umieszczanie wstawek na wykresie. Właściwości lokalizacji lewego górnego rogu oraz szerokości i wysokości wstawek są teraz dostępne do kontroli i edycji.
Przyciąganie krawędzi i marginesów wykresu. Elementy wykresów są teraz przyciągane do krawędzi i marginesów wykresu.
Więcej stylów współrzędnych symboli wykresów. Symbole wykresów, takie jak punkty olinowania, mogą teraz pokazywać swoje współrzędne jako X, Y, Z, XY i YZ.
Adnotacje dotyczące ostrości, filtrów i gobo. Tekst na wykresie, oznaczający informacje o ostrości, filtrze i gobo, jest teraz ruchomą adnotacją.
Wizualizacja
Kamery
Serwer OSC. Capture obsługuje teraz zdalne sterowanie widokiem i zmiany pozycji kamery przez OSC.
Opcje widoku w okienku kontrolnym. Opcje widoku korekty ekspozycji i barwy zostały dodane do okienka kontrolnego z suwakiem. Dodano także przycisk z łączem "Więcej...", który przenosi do kategorii Widoki na karcie Projektowanie.
Rendering
Oświetlenie oparte na obrazach HDRI . Panoramiczne obrazy HDR dodają do sceny zarówno tło, jak i realistyczne oświetlenie.
Zwiększona jakość cieni. Cienie wyglądają wyraźniej i dokładniej. Cienie opraw dookólnych wyglądają wyraźniej i dokładniej. Ogólnie zwiększona jakość cieni zarówno w renderach jak i wizualizacji (w zależności od aktualnych ustawień wizualizacji).
Renderowanie obrazów w wysokim zakresie dynamicznym. Obrazy mogą być teraz renderowane w HDR do PNG i AVIF.
Optymalizacja wizualizacji. Zrezygnowano z oddzielnego wątku renderowania w systemie Windows. Przechodzimy na precyzyjne timery w systemie Windows. Wsparcie dla celów renderowania bez pamięci na Macu. Zoptymalizowano obsługę stanu na komputerach Mac. Ogólne optymalizacje mapy cieni.
Przeprojektowane ustawienia wizualizacji . Interfejs jest teraz lepiej dopasowany do bazowej technologii i mniej zachęca do wyłączenia adaptacyjnej jakości renderingu.
Opcje renderowania filmów. Opcje renderowania filmów są teraz zapamiętywane i zapisywane w pliku projektu.
Fixtury
Wizualizacja tuby pikselowej. Tuby pikselowe teraz oświetlają swoje otoczenie i mają właściwy kształt powierzchni emisyjnej.
Multiple frost flags. Wizualizacja i kontrola wielu frostów w oprawach takich jak Elation Artiste Monet.
Rotatory DMX. Zwiększono maksymalny zakres rotacji z 720 do 3600 stopni.
Asymetryczne pixel pitch paneli LED. Asymetryczne podziały pikseli paneli LED mogą być teraz wizualizowane.
Asymetryczne barndoory. Gdy barndoory są używane jako zewnętrzne akcesoria dla asymetrycznie ukształtowanej oprawy z kwadratowym otworem, takiej jak Elation KL Panel XL, barndoory przyjmują teraz prawidłowy kształt.
Framing shutters. Wizualizacja może lepiej respektować rzeczywiste ograniczenia frame shutterów, jeśli dostępne są bardziej szczegółowe dane biblioteczne. W szczególności:
-Uszanowanie maksymalnego kąta ramki w systemach A/B.
-Uwzględnienie mechaniki antykolizyjnej w systemach dwupłaszczyznowych, gdzie każda ramka może sięgać poza środek wiązki.
-Przegląd marginesów antykolizyjnych w dwupłaszczyznowych systemach migawkowych. Tzn. niemożność pełnego zaciemnienia wiązki, gdy klatki obu stron są w pełni wsunięte.
Efekt Bloom i ulepszenia przysłony. Renderowanie przysłon i efektu bloom pozostaje teraz wierne kolorowi światła. Zmniejszono także maksymalną moc efektu bloom.
Projektowanie z Capture
Bez względu na to, czy chcesz stworzyć prosty szkic 2D, czy też pełnowartościowy projekt 3D, w programie Capture znajdziesz odpowiednie rozwiązanie. Wypróbuj tyle urządzeń, ile potrzebujesz, w różnych pozycjach zawieszenia i z gobosami. Łatwo dostosuj się do wszelkich zmian w scenografii lub nagłych nowych ograniczeń. Zrób jeszcze więcej dzięki imponującym możliwościom importu modeli 3D w programie Capture i doskonałej integracji z innymi produktami do sterowania i projektowania oświetlenia.
Innowacyjne narzędzia projektowe
Potężny panel sterowania w połączeniu z grupami urządzeń do łatwego wyboru urządzeń sprawia, że konceptualizacja staje się prosta.
Specjalne narzędzie płaszczyzny ogniskowania pomaga zaplanować równomierne pokrycie.
Nasza koncepcja filtrów pozwala na uporządkowanie projektu według warstw i uniwersów DMX.
Import i eksport modeli
Gdy wbudowane formy parametryczne nie wystarczają, można importować modele 3D z szerokiego wyboru formatów plików 3D, w tym glTF, SketchUp, DWG, Cinema 4D.
Capture obejmuje podejście Physical-Based Rendering do materiałów, zapewniając najwyższy możliwy poziom realizmu w interakcji z oświetleniem.
Pełna lista formatów plików obsługiwanych podczas importu i eksportu modeli znajduje się w tabeli specyfikacji na dole tej strony.
Łączność
Capture obsługuje szeroką gamę protokołów sieciowych i metod komunikacji z konsoletami oświetleniowymi i innymi systemami sterowania.
Dzięki naszemu własnemu rozszerzeniu protokołu CITP możesz wymieniać wartości DMX dla ogniskowania, pełną ścieżkę z fixturami osprzętu i wiele więcej z konsolami oświetleniowymi.
Oświetlenie
Wybieraj spośród szerokiej gamy urządzeń.
Capture obsługuje konwencjonalne i ruchome światła, ale także scrollery, projektory laserowe i wideo, tuby LED i wiele innych.
Dzięki naszej wiodącej w branży obsłudze szybkich bibliotek AtlaBase, nie pominięto żadnej fixtury!
Kontrola ruchu
Do sterowania obiektami w Capture można używać DMX oraz dedykowanych protokołów sterowania ruchem, takich jak PosiStageNet i Blacktrax RTTrP.
Panele LED
Capture symuluje panele LED z dokładnością do odpowiedniego skoku pikseli. Biblioteka zawiera wszystkie panele LED dostępne na rynku, zarówno stałe jak i półprzezroczyste.
Efekty specjalne
Włączaj do swoich projektów efekty specjalne oparte na cząsteczkach, takie jak płomienie, woda i strumienie CO2.
Wszystkie one mogą być sterowane za pomocą DMX w kilku różnych trybach łączących wyjście i ruch na różne sposoby.
Specyfikacje związane z projektowaniem
Formaty importu plików modeli:
glTF
DWG/DXF
MVR
Cinema 4D
SketchUp
OBJ
3DS
Formaty eksportu plików modelowych:
DWG/DXF
glTF
MVR
Formaty importu plików danych:
CSV
CSV, ETC EOS flavour
Formaty eksportu plików danych:
CSV
XML dla Hog
XML dla grandMA 2
Urządzenia USB:
3Dconnexion Space Mouse
Dokumentacja jest łatwa
Wspaniałe wydruki i raporty są dostępne w programie Capture za jednym kliknięciem! Zmiany w projekcie są natychmiast odzwierciedlane w Twoich wydrukach i raportach. Informacje o powierzchni, takie jak ścieżki, filtry, gobosy i inne akcesoria, pojawiają się automatycznie dla wszystkich typów urządzeń.
Dokumentacja Capture jest przejrzysta i łatwa do odczytania, z szeroką gamą opcji konfiguracyjnych, które dają Ci pełną kontrolę. Jedyne czego brakuje to Twój indywidualny styl!
Wykresy
Twórz dowolną liczbę wykresów w różnych rozmiarach i z różną zawartością. Wszystkie wstawki oferują wiele możliwości konfiguracji, od rozmiarów i kolorów tekstu po filtry, które dyktują, co ma być zawarte w widokach.
Łatwe jest także kopiowanie zawartości pomiędzy wykresami. Koncepcja podkładu ułatwia pracę z szablonami wykresów.
Nagłówki wykresów
Zacznij od jednego z szablonów nagłówków, które są dostępne w zestawie. Rozdziel je, zmień ich układ i dostosuj do swoich potrzeb.
Zestaw specjalnych słów kluczowych pozwala na centralną edycję kluczowych informacji współdzielonych przez wszystkie wykresy i raporty.
Raporty
Dzięki naszym gotowym szablonom raportów możesz zacząć działać. Dostosuj kolumny, sortowanie, grupowanie i filtrowanie zgodnie z wymaganiami.
Oprócz fixtur, raporty Capture obejmują również grupy fixtur, punkty mocowania i informacje o okablowaniu.
Eksport do pliku PDF
Dokumentacja jest przeznaczona do udostępniania!
Zarówno wykresy, jak i raporty mogą być eksportowane bezpośrednio do pliku PDF, pojedynczo lub razem jako pakiet dokumentów w jednym pliku PDF.
Tryb pomiarowy
Dedykowany tryb pomiarowy jest idealny do szybkiego pozycjonowania i jednorazowych pomiarów.
Można go również użyć do szybkiego dodania wymiarów do swoich wykresów.
Niestandardowe symbole wykresów
Capture posiada bogatą bibliotekę symboli utrwalających i informacyjnych. Można również importować własne symbole przy użyciu formatu SVG.
Zaimportowane symbole mogą być użyte do mocowania lub jako samodzielne obiekty. Symbole są domyślnie wyśrodkowane, ale można również dodać przesunięcie w pionie.
Wizualizacja
Wprowadź do swojej wizualizacji oświetlenie, media i ruch. Wyjątkowa dokładność kolorów i niesamowita wydajność naszego silnika renderującego zrobi na Tobie wrażenie od razu! Dzięki kompletnej bibliotece opraw oświetleniowych, kratownic, paneli LED i projektorów wideo masz wszystko, czego potrzebujesz, aby zrealizować swoje pomysły. Po zakończeniu projektu możesz go wyrenderować do wysokiej jakości plików graficznych i wideo. Możesz również wyeksportować unikalne, samodzielne prezentacje Capture, które zapewniają pełną interaktywność z projektem.
Rendering oparty na fizyce
Projektowanie oświetlenia polega na interakcji światła z opraw z materiałami na planie.
Capture wykorzystuje model materiałowy PBR z obsługą kilku tekstur właściwości, w tym metalicznych, chropowatości, normalnych i alfa. Jako pierwszy w branży możesz nawet pracować z materiałami fluorescencyjnymi.
Każda zaimportowana sceneria może zostać wzbogacona o materiały PBR.
Rendery
Twórz wysokiej jakości rendery offline w dowolnym momencie, opatrzone znakiem wodnym z Twoim logo i informacjami o projekcie.
Dzięki nagrywaniu migawek filmowych zawierających DMX, media i ruch możesz renderować filmy w rozdzielczości do 4K 60fps.
Prezentacje
Udostępnij swój projekt, eksportując interaktywną prezentację projektu Capture innym osobom, które nie mają Capture, w systemie Windows lub macOS.
W prezentacji można przeglądać migawki projektowe i oglądać je pod różnymi kątami.
Refleksy
Dodanie powierzchni planarnej z odbiciami to sposób na zwiększenie realizmu wizualizacji.
Capture obsługuje odbicia na płaskich powierzchniach poprzez połączenie płaszczyzny odbicia z gładkim materiałem.
HDR
Capture obsługuje i w pełni wykorzystuje monitory HDR po wyjęciu z pudełka.
Korzystając z najnowszego dynamicznego mapowania tonów z ACES, Capture automatycznie dostosowuje wrażenia HDR do maksymalnej jasności Twojego wyświetlacza.
W systemie macOS, Capture obsługuje również renderowanie migawek filmowych do HDR.
Specyfikacja związana z wizualizacją:
Urządzenia do przechwytywania wideo:
Dowolne ze sterownikami dla systemu Windows (Media Foundation)
Dowolne ze sterownikami dla systemu macOS
Protokoły Ethernet DMX:
Art-Net
CITP
Compulite VC
Łączność z wizualizerami High End Hog:
ETC Net 2
MA-Net2 (tylko Windows, oprogramowanie MA w wersji 2.9+)
MA-Net3 (grandMA3 viz-key)
sACN
Urządzenia DMX USB:
EntTec DMX USB Pro
EntTec DMX USB Pro Mk2
Strumieniowe protokoły multimedialne wideo:
NewTek NDI
CITP/MSEX
Green Hippo HMap 3
Protokoły multimedialne dla laserów strumieniowych:
CITP/CAEX
LaserAnimation
Pangolin Beyond
Protokoły śledzenia ruchu:
Blacktrax RTTrP
Kinesys K2
PosiStageNet
Protokoły sterowania kamerą:
OSC
Dla instytucji edukacyjnych
Instytucje edukacyjne mogą korzystać z jednej licencji dowolnej edycji na nieograniczoną liczbę stanowisk w jednej lokalizacji. Warunkiem skorzystania z tej oferty jest zakup licencji na adres e-mail instytucji edukacyjnej oraz powiadomienie nas o tym fakcie e-mailem. Twoja instytucja musi być szkołą średnią, college'em, uniwersytetem lub szkołą zawodową akredytowaną przez państwo.
Cechy towaru
-
Podatek VAT23,00%
-
Kod EAN3000000017654